Pe donjonul Hârjei: Vârful Popii – 2
Pentru a citi descrierea traseului, executaţi click aici ! (în construcţie)
Pentru a parcurge prima parte a traseului, executaţi click aici !
Atenţie: imaginile au ipostaze de zoom, accesibile cu câte un click executat pe fiecare !
13:00
De pe Vârful Iancului coborâm …
… în Şaua Canelei.
Formăm … trenuleţul de … zăpadă, …
… cu care ne plimbăm …
… pe sub culmea Canelei.
Cum îi prindem prindem muchia, …
… ne odihnim puţin …
… şi ne-aruncăm apoi la vale, …
…
…
…
… având în faţă imaginea Vărfului Popii !
Finalul coborârii e … condimentat de apariţia câtorva stânci … agabaritice !
Coborârea …
… ia, teoretic, sfârşit …
… pe drumul petrolier de pe Valea Popii.
Înainte de a porni spre Hârja …
… ne delectăm cu spectacolul pereţilor de stâncă !
Parte din serpentinele drumului pot fi şuntate !
Punct de belvedere !
15:45
Final de traseu !
Statistici finale (sursa, Radu Tabarcea):
Lungime traseu: 12,5 km; viteză: 3 km/h
– urcare: 4,75 km; viteză: 2,35 km/h
– plat: 2,75 km; viteză: 2,9 km/h
– coborîre: 5 km; viteză: 3,1 km/h
Denivelare: 550 m
– panta: urcare, 21%; coborâre, 22%
Durata: 8 h; mers, 4:30 h; pauze, 3:30 h
– urcare: 2 h; plat: 1 h; coborâre: 1:30 h
Observaţie: Viteza maximă înregistrată de GPS-ul lui Radu Tabarcea a fost de 24,26 km/h ! (obţinută, probabil, ca urmare a unei alunecări, căci n-a fost consemnată nici o întâlnire cu vreun urs !)
Addenda:
Biserica Sf. Gheorghe, construită în 1757 din lemn (ctitor fiind Ioan Cantacuzino, vel spătar), reconstruită din cărămidă şi piatră între anii 1923-1930 din contribuţia enoriaşilor.
[Vama dintre România şi Austro-Ungaria a fiinţat până în 1918]
Troiţa Eroilor a fost ridicată în 1929 şi restaurată în 1996.
[Versurile aparţin poetului basarabean Toma Istrati (n. 1924)]
Pentru a vedea şi alte foto-reportaje ale unor trase din munţii Trotuşului, ori de aiurea, executaţi click aici !